torsdag 12 juli 2007

Även rubriker kan ha sin mening

Vi middagen igår sa min far "jag förstod inte vad du menade i ditt blogginlägg idag"

Jag lyckades inte riktigt klura ut vilket av dem det var, så jag läste upp dem för min syster senare på kvällen.
Hon förstod precis.

Idag på morgonen när jag kom till jobbet visade jag således inläggen för min mor. Då uppkom denna lilla dialog.
Mor: Nej jag förstod nog inte riktigt heller det sista.
Jag: Men säg ordet högt så förstår du.
Mor: Vilket ord?
Jag: (lätt trött) formidabel
Mor: Jaha...
Jag: Läste du rubriken?
Mor: Nej.. det gjorde jag nog inte.

Så det jag alltså vill ha fram av detta är.
Läs även rubrikerna så ska du se att du förstår mycket mer av min blogg Far lilla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Suck det var ju inte det jag menade, det var meningen:
speciellt sent på någon fest efter ett par glas vin förmycket, så kan jag meddela att det faktumet ger dig en örfil så det ringer i öronen när du sätter dig för att översätta en text om produktion i ett område du inte kan ett dyft om

Susanna sa...

Dock var du även där helt ensam om att inte förstå. Så egentligen gjorde inte det saken bättre.