måndag 16 juli 2007

Solsken vs kyla

Idag skulle jag bra gärna vilja vara ledig. Eller kanske se att det regnade.
Ska jag jobba ska ingen annan få sol heller.

Inne på jobbet är det svinkallt. Tankarna snuddar lite vid en varm ylletröja.
Ute är det soligt och varmt. Passade på att sätta mig i parken på andra sidan vägen under lunchen. Allt för att försöka tina upp lite och kanske få något av en solbränna.

Det var mycket folk i rörelse. Sådär som det blir när det är varmt Det var dock väldigt få som passade på att lapa sol i just den parken även om det var fler än tidigare somrar. Roade mig lite med att se hur folk går klädda en sådan här dag. Och det var väldigt olika. De som hade långbyxor och långärmade varma tröjor förstod jag inte hur de tänkte. Funderade på att be att få tröjorna så jag kunde värma mig nu.

Nåja det var i alla fall riktigt skönt att sitta där ett tag och titta på folk. Om värmen håller i sig kanske man ska sätta sig ute lite efter jobbet också.
Eller kanske är man trött på all värme efter att ha promenerat hem.

Hur som haver. En vecka kvar på jobbet.

Inga kommentarer: