torsdag 26 juli 2007

Val

Jag har just tackat ja till Kulturgeografi 30p. Det är vad jag ska läsa till hösten.
Många av mina vänner ska läsa Statistik och jag hade ju bestämt mig för det.

Men när intagningsbeskedet kom hade jag blivit struken från den kursen. Jag hade ju kommit in på Kulturgeografi. Kanske var det ödet som ville visa sin medlidsamhet. För det var ju Kulturgeografi jag bestämde mig för att läsa redan i julas. Så det var nog meningen.

Samtidigt vet jag inte om det är så smart. Kanske är det ett dumt val som inte ger någonting alls. Som är en helt onödigt och slösaktigt val. Kanske hade det varit smartare att ringa och se om man inte kunde läsa Statistiken i alla fall...
Fast nu är det för sent.
Sista dagen imorgon. Och statistiken kan vänta till höst.
Hur som helst är det vad den får göra nu.
Den får ligga och ruva. Hotande på horisonten.
Jag vet att den kommer.
Men det är bättre än att det är idag.

Inga kommentarer: