tisdag 17 juli 2007

Film

Tydligen skulle det blir regn idag.
Det blev det inte.

Tänkte dock, nu när jag sitter här igen på min kalla arbetsplats, nämna några filmer jag sett och vad jag ansåg om dem. Är det verkligen bara intressesmurfen som dansar och ler (be syster visa) så hoppar över.

Gudfadern I och Halva II
Förvånansvärt bra. Trodde faktiskt att de skulle vara lite långtråkiga. Men jag återkommer när alla har setts.

300
Den var bra. Varken mer eller mindre. Tycker dock att den ska ses. Men räkna inte med att komma ihåg någonting av den efter två veckor. Handling? Not so much, eller så är det bara jag som glömt.

Harry Potter and the Order of the Phoenix
Tyckte om. Kan bero på stämningen i biosalen. Alla var tysta så man kunde höra. Utom på vissa ställen då alla skrattade eller suckade högt. kan också bero på att jag läst och tyckt om boken. Syster uppskattade den också och hon är ganska svårflörtad när de gäller dessa filmer. De som läst boken kommer sucka över ändringar och scener som tagits bort.

The Pianist (Från 2002)
Underbar film och så otroligt hemsk. SKA man se. Men ett tips. Försök inte äta middag mitt i filmen. Det är otroligt svårt. (Imdb)

The Queen
Tråkigaste filmen jag sett på länge. Den var fruktansvärt seg. Ses om man inte kan somna. Det löser ditt problem direkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken av pianisterna är det du pratar om? Finns ju tre stycken.

Susanna sa...

Förtydligat. Till och med länk. Visste inte att det fanns tre. Möjligen hade jag hört att det fanns två.