söndag 9 december 2007

Slö söndagnatt

Söndagnatt.
Sitter i soffan med systers dator i knät.
Alla har gått och lagt dig för att komma upp tidigt imorgon.
Det är alldeles tyst och lugnt.
Då och då hör man kattens suckande när hon vänder sig i sömnen.

Tidigare idag träffade jag Jonas. Han skulle tillbaka till Stockholm.
Jag log för mig själv.
Kan inte annat än njuta av ett par dagar till hemma hos föräldrarna innan jag ska ta mig tillbaka till Örebro. Till verkligheten.

Imorgon ska jag plugga. Men vad gör egentligen det?
Behöver inte gå upp tidigt och jag har hela dagen för mig själv eftersom ingen är hemma.
Det är ganska bra förutsättningar för att faktiskt få någonting gjort.
Man ska inte faktiskt klaga.

1 kommentar:

M sa...

Det är dagar då man är helt ensam, som man oftast får för sig att "man hinner göra det senare". Hoppas att det gick vägen ändå. :)