onsdag 12 december 2007

Chockvaknande

Jag vaknade kl 4 imorse och kunde inte somna om.
Mådde inte bra alls.
Eftersom jag inte skrivit hemtentan hade jag redan bestämt att inte gå på lektionerna idag så jag vände mig om och drog täcket över huvudet.

Runt klockan tio började telefonen låta. Fullt övertygad om att det var larmet jag ställt kvällen innan som ringde försökte jag trycka bort det. Men det visade sig vara ett sms från Erika.

Innan vi går in på vad det stod kanske jag ska erkänna att jag inte ofta läser tidningar eftersom jag inte har någon som kommer hem med posten. Dessutom missade jag nyhetssändningarna igår kväll.

Så i alla fall smset. Hon skrev att; antagligen var lektionerna inställda pga det som hände igår.
Vad hände igår?
Det visade sig att en lärare hade blivit knivskuren i min skola.
Vaknade ganska snabbt då, förståeligt nog.

Det är ju helt sjukt!
Har svårt att smälta att det hände. Här.
Så pass nära mig.
Man läser i tidningar allt som oftast att det är olika dåd i skolor i USA. Hemskt, visst, men det är så långt bort.
Det är inte i en skola i den staden jag bor.
Inte i min skola, mitt universitet. Inte en lärare i min institution.
Det händer ju bara inte...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jävlar, det är ju en helt sjuk värld vi lever i. och man frågar sig ju varför. Varför allt våld, varför allt meningslöst hat? Varför?