tisdag 14 oktober 2008

Styrkan hos en rar flicka

På det hostel jag bor på finns det en tjej jag beundrar. Hon är väldigt mycket starkare än jag någonsin varit.

Hon kom hit gravid, medan hennes pojkvän stannade hemma i Afrika för att bedriva företaget som han har där. Hon är alltså här helt ensam väntandes sitt första barn, utan jobb, bostad eller kunskap om vad man ska göra när man väntar ett barn.

Hennes pojkvän vill flytta hit med henne och han ger henne redan nu ekonomiskt stöd samtidigt som jag idag fick reda på att han är ett riktigt svin med någon på sidan och övriga saker som man inte skulle önska. Så hon funderar på att lämna honom och ta hand om sitt barn själv även om han som hon uttryckte det "Självklart få ha kontakt med barnet för han kommer att behöva sin far".

Då kommer hon vara helt ensam förutom sitt barn. Hennes mor ska komma hit ett tag efter att barnet fötts men måste till slut åka hem igen och hon får fortsätta klara sig på egen hand. Jag tror inte jag skulle ha klarat det. Jag skulle nog ha behövt ha mamma där varje dag åtminstone på bilavstånd eller per telefon så jag kunde fråga henne om allt jag inte visste.

Men flickan från Sydafrika klarar sig. För det har hon bestämt sig för att göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Jag skulle nog ha behövt ha mamma där varje dag åtminstone på bilavstånd eller per telefon så jag kunde fråga henne om allt jag inte visste."

Hahahahahahahahaha!!!! Och det vet vi alla hur M Y C K E T det skulle vara. Geeeeezzzzzzzzzz!!!!

//Pappi