fredag 3 oktober 2008

Hemlängtan, Dublin och Lokalsinne

Har nu kommit fram till Dublin. Ligger just nu i min säng i det delade rummet. Hoppas inte tjejen som ligger och läser störs. Delar rum med 7 tjejer nämligen. 6 stycken har gått ut, antagligen på Pub men jag är alldeles för trött, sov inget natten till idag.

Imorgon ska jag dra på mig ett par bekvämare skor än de jag hade idag och verkligen promenera runt i staden. Måste lära mig hitta och framför allt hitta en matbutik och någonstans att hitta ett kontantkort till mobilen. Mitt svenska fungerar inte här.

Är det någon som vet vad kontantkort heter på engelska?
Jag tycks helt ha tappat bort det i minnet.

Dessutom längtar jag hem redan. Även fast det verkar riktigt trevligt här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ordet du söker för kontantkort tror jag heter "prepaid phonecard" =). Normalt att ha hemlängtan såhär första tiden i ett annat land, det går över. Sen har du ju oss dina vänner och familj som tänker på dig så "ensam" är du ju tekniskt sätt aldrig :)

Hoppas du får en underbar tid på Irland!!

P.S: Jag kollar in på bloggen med jämna mellanrum och ser vad du pysslar med =)

// Jinxy