söndag 5 oktober 2008

Lägesrapport

Jahaja.
Fortfarande hemlängtan även om den börjar bli lite bättre.
Åkte på en busstur kring staden idag, hoppa på och av som man vill under 24h, imorgon ska jag eventuellt ta den med en guide som pratar stället för en inspelad röst. De turerna skiljer sig lite och jag har tid kvar.

Har en liten fundering, jag satt tillsammans med alla andra uppe på bussen vilket gjorde att bara halva var täckt med glas och det var alltså svinkallt. Vilket ledde till att jag frös som bara den och min näsa domnade bort. När jag sedan frysande promenerade tillbaka till där jag bor möter jag Irländare i Shorts, T-shirt eller annat kort och de verkade ju inte frysa alls! Vad är det för ställe jag kommit till egentligen?

Hur som helst, nu har jag ett irlänskt kontankort så det löste sig i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är det för knäppa människor som bor på irland igentligen?? det är ju jätte kallt ute ju :/

Love you
xoxo