fredag 1 juni 2007

inför-Fest-filosofier

Hemma i Västerås hos föräldrarna igen. Skönt att slippa laga mat själv.

Igår var jag och fikade med Lisa efter jag vet inte hur många försök att ses. Det var ytterst trevligt och latte blev det. Eller ja i alla fall för oss som samlar vuxen poäng eller så. Andra drack ju choklad vilket jag inte riktigt kunde låta bli att retas lite för, även om jag kanske inte skulle ha tackat nej till en själv.
Dessutom var jag äntligen till polisen.
Och förnyade passet.

Sedan mitt i allt blev jag bjuden på tjugoårsfest idag och det var väl ungefär det jag ville komma till.

För när jag som vanligt satt vid frukosten och filosoferade kände jag inte alls för att festa ikväll oavsett hur mycket jag ser fram emot att träffa Mia. Men det jag inte förstår är att det nästan alltid är så. Jag vill inte alls festa förrän festen är igång och jag i alla fall tagit mig dit för att vara med en stund och sedan stannat natten ut. Så jag kan tänka mig att det också denna kväll blir trevligt även om jag egentligen inte känner någon som ska dit och jag i nu läget inte har vidare lust.

Ska bara hinna köpa en lagom fin present innan. Vad köper man till en väninna man inte sett på bra länge?

Inga kommentarer: