torsdag 21 juni 2007

Högstadieklass

Nu när jag varit på den här arbetsplatsen i snart en vecka har jag upptäckt något som både skrämmer mig och gör mig lite road.

Det är det faktum att ingenting egentligen förändrats när det kommer till roller och grupper.
Det finns fortfarande klassensdrottning, i detta fall är det chefen själv.

Sedan finns det de som är precis under drottning, de som fjäskar, är falska och sparkar nedåt.

Alla grupperna finns mer eller mindre. Kanske kan man räkna bort något eftersom det inte är allt för många som jobbar på den här avdelningen.

Det roande är att jag kan studera grupperingarna utan att egentligen behöva ta del av dem själv.

Det skrämmande med allt detta är att jag faktiskt trodde att människor förändras. Att allt detta bara var vad som skedde på högstadieskolor. men så är icke fallet.
Nu undrar jag bara.
Kan man byta grupp?

Inga kommentarer: