fredag 3 augusti 2007

Tvätt

I min familj har vi hetstvättat. Hela min garderob hänger just nu på en lina i källaren.
Det är ungefär likadant för hela familjen.

Anledningen. Vi åker till Öland imorgon, för en vecka.
Alla vill ha olika saker med sig och alla vill ta med sig en del. Bättre att ta med sig för mycket än för lite sägs det. Pappa trodde i något svagt ögonblick att det skulle räcka med en väska.
För alla fyra.

Så nu hänger det mer kläder än jag trodde att vi hade på linorna ovanför tvättmaskinen som fortfarande går varm.

Och ikväll ska det packas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om JAG hade packat så hade en resväska räckt. Ni damer är och förblir amatörpackare

Magnus sa...

Du måste ha en ytterst liten garderob, alternativt ett stort behov av rena kläder. :S

Susanna sa...

Pappa: Amatörer? Inte en chans, bara behövs mycket :P

magnus: Nja både och kanske. Har mycket av mina kläder hemma i Örebro samtidigt som de kläder jag hade med mig till föräldrarna behövde tvättas alltihop inför resan :D