fredag 24 augusti 2007

Roadtrip

Åkte hem till Örebro idag för att lämna alla saker jag ska ha tillbaka hit utan att behöva släpa dem på tåget.
Självklart glömde jag mer än jag borde så lite släpande blir det i alla fall på måndag.

På vägen hit fick jag ett inte allt för muntert sms och jag tänkte bara vara här någon timme när utsprungsplanen egentligen var att spendera hela dagen.

Men så helt plötsligt la sig en bil jämsides med mig. I den satt det fyra ungdomar (hur gammal är jag egentligen) och skrattade. En av grabbarna i baksätet slängde pussar mot mig. Jag kunde inte annat att le åt dem och de gasade på och körde om.

Aldrig i livet att jag tänkte låta dem åka ifrån mig.
Så jag slängde mig på gasen och jagade om dem med ett stort leende på läpparna. Efter att vi kört om varandra ett par gånger åkte helt plötsligt en lapp upp i fönsterrutan.
"hjärta dig".
Kunde inte annat än att skratta.

Den lappen trycktes sedan en kort stund upp på fönstret bak i bilen och försvann sedan. Jag såg skylten mot Falun, sorry people här ska jag av.
Men först skulle jag om.
Så jag körde om, blinkade sedan för att visa att jag skulle svänga av.

De skulle fortsätta.
Det är inte ofta sådant här händer.
Och ni gjorde min dag.

Inga kommentarer: