måndag 28 januari 2008

Söndagsnatt och grubbel

Inatt har jag inte sovit bra alls. Tog lång tid innan jag somnade. Sedan vaknade jag kvart över 4 och kunde inte somna om på ett par timmar.

Tror jag stängde av väckarklockan i sömnen. När jag väl vaknade omkring halv 11 var det i alla fall mycket som blev gjort. Jag promenerade, betalade hyran och har pluggat hela dagen. Ligger ganska bra till inför tentan på onsdag (hoppas jag i alla fall). Men i den nya kursen ligger jag så otroligt mycket efter och jag kan ju inte börja ta igen det förrän efter tentan... Det ger mig lätt ångest.

Något annat som ger mig ångest är B-uppsatsen. Har ju egentligen ingen kontakt med någon i klassen. Alla tycks vara uppdelade i grupper med människor man läst tillsammans med hela tiden. Dessutom har jag ingen aning om vad jag ska skriva om om jag blir ensam.
Det är ett par veckor kvar så det löser sig kanske.
Förhoppningsvis.
Men en söndagnatt är det något som tankarna trots det vandrar kring.

Nu ska jag göra frukost inför imorgon så jag slipper göra det då.
Annars är det väl dags att lägga sig.
Och på MTV spelar de Aerosmiths I don't want to miss a thing.

Inga kommentarer: