lördag 26 januari 2008

Min fredagkväll (i korthet)

Det blev utgång igår. En efterlängtad sådan.
Tillsammans med min nyvunna vän Mona.

Ytterst trevligt och denna gång behövde vi bara betala 50kr för vi hade rätt kort med oss. Dessutom gick brandalarmet bara igång en gång (klar förbättring från tidigare) så vi fick dansa en hel del.

Det var bra många intressanta människor inne på kåren. Fler än det brukar vara. Eftersom kön var lång in hann man prata med väldigt många och skratta med ännu fler.

Väl inne träffade jag på en massa gamla bekanta jag inte sett på ett bra tag bland annat Jan-Erik och Aleksandra. Dessutom lärde jag känna en hel drös nya människor. Bland annat en kille som inte alls var student, han började att bjuda mig och Mona på varsin drink vilket alttid är en bra början på ett samtal, det slutade med att Mona fick hans visitkort innan hon och jag begav oss ut på dansgolvet igen.

Men de två killar som bor uppe vid mig och som jag tänkte mig ta sällskap med, de såg jag knappt av och dessutom gick de hem innan mig. Men som den rediga flickan jag är fixade jag mig hem på annat vis, genom att dela taxi med tre andra tjejer som skulle åt samma håll men som jag inte kände. Slapp dessutom betala eftersom det inte blev så dyrt och en av dem tog på sig att betala.

Sammanfattningsvis kan man med andra ord säga att kvällen var riktigt trevlig och att det antagligen snart kommer att göras om.

Inga kommentarer: