tisdag 1 januari 2008

Nyårsaftonen

Igår var det alltså nyårsafton.
En dag som alla firar.
Som säkert framkommit så älskar jag julen.
Vad gäller nyårsaftonen hyser jag inte alls samma känslor.

Är det en dag som är överskattad så är det väl ändå den?
Redan i Oktober började de bekanta i min närhet att diskutera vad de skulle kunna tänkas ha för sig denna dag.
För mig blev det med familjen, grannfamiljen samt en nära vän som även han kom över.
Det var trevligt hur som helst. Middag bestående av tre rätter tillsammans med min familj.
Sedan blev vi överbjudna till grannfamiljen för lite ost, vin och trevlig konversation.
Efter någon timme mötte jag upp Jonas halvvägs hem till mig. Detta eftersom varken han eller jag gärna ville ut på krogen inne i staden och därför hade jag erbjudit honom att komma förbi mig en stund. Han stannade till klockan fyra.

Hur som helst, ytterst trevligt och lagom.
Så som man egentligen bör fira nyår. Utan vidare krusiduller.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som att du hade ett rätt så trevligt nyår, vilket aldrig kan vara fel. Gott nytt år, förresten!