onsdag 11 februari 2009

Sj, Bostad och Studier

Okej jag pendlar. Bara tanken är rätt bedrövande. Men i alla fall.

Jag har fått boende i ett möblerat studentrum så det här är sista veckan jag pendlar.
Detta får mig att analysera lite. Och jag kommer egentligen bara fram till en slutsats...
Tågen är ALLTID försenade. Och när kl 16.06 tåget är försenat fjärde gången i rad för att de inte lyckats få ut vagnarna i tid frågar man sig lite smått; vad är det för inkompetenta människor som jobbar där och varför kan man inte avskeda dem eller åtminstone sätta dem på att göra något de möjligen kan klara av. För jag har absolut ingen som helst lust att kommer hem senare än nödvändigt.

Men okej. Det kanske bara är jag som blir trött.
Humöret liksom brister när större delen av ens liv går ut på att gå upp tidigt på mornarna, åka tåg, vänta på tåg, komma alldeles för tidigt till universitetet eftersom tågen inte går varje timme utan varannan, komma hem sent etc.

Men som sagt en vecka. Sen slipper jag eländet. Hur ska man fira det tro?
Kanske åker jag lite tåg?

1 kommentar:

kickan34 sa...

oh har du fått lgh?!

Vart då?! typ studentgatan?!

Jag bodde i mellringe i 3 månader innan jag fick i tybble. Men de va ett tag sen nu.. haha hata bo i mellringe. men de va fint därute ;)