måndag 19 november 2007

Söndagnattens intetsägande redogörelse

Hela helgen har gått. Och det var fort.
Hade egentligen tänkt ha söndagsfilosofering över min temugg imorse men så blev det inte.
Det blev morgonpluggande över en snabb frukost vid köksbordet istället.
Så blir det söndagsnattstråk i brist på annat.

Så vad har jag egentligen gjort den här helgen?
Till skillnad från många andra helger har jag inte festat alls. Jag har inte druckit en droppe alkohol. Jag har studerat. Hela helgen utom någon gång ibland då jag sett film.

Ja ja jag såg Highschool musical1& 2 på TV igår, ni behöver inte alls vara spydiga. Och ja jag vet det är ju inte direkt något mästerverk, långt ifrån, men vadå? Ibland behövs det även sådana filmer.

Jag har inte heller köpt pumpsen på Bianco som jag vill ha. Inte heller några stövlar som jag faktiskt behöver. Till mitt försvar kan sägas att jag i fredags drog in Erika i varenda skoaffär vi har i den här staden och hittade ett par som jag inte gillade då men nu börjar fundera på om jag inte ska ge dem en extra chans. Vi får se.

Klockan är 00:55. Jag är inte trött. Funderade på att se film men jag ska nog lägga mig och läsa istället. Det står mellan någon av de tre böckerna jag har påbörjade, nej det är inte hälsosamt att ha så många böcker påbörjade på en och samma gång: Sagan om konungensåterkomst, Candide eller Påven Johanna. Vi får se vilken jag tar, annars har jag två nya tidningar som jag inte är klar med.
Pinsamt egentligen...

Inga kommentarer: