måndag 25 augusti 2008

Stockholm

I lördags var jag i Stockholm med syster.

Det var bestämt sedan ganska länge och jag hade dessutom vid något svagt ögonblick, lovat att jag skulle betala resan för oss båda.

Vi åkte vid 10 och var hemma vid 18 så det blev en heldag med grymt ont i fötterna och benen, för att inte tala om lättare plånbok. Men det var det hel klart värt. (Så snart jag kommer hem från jobbet ska jag lägga upp lite bilder)

På kvällen skulle mor och far bort och eftersom de hämtat mig efter jag varit ute (eftersom min mor inte gärna ser att jag tar bussen eller taxin) var man tvungen att skjutsa och hämta dem. Det blev med andra ord en ytterst lugn kväll med filmen Atonement (Jadå jag grät precis lika mycket denna gång som förra), Vanity Fair (som jag bara såg halva av eftersom jag sedan tvingades åka iväg och hämta föräldrarna) och så en burk Ben & Jerry's som köptes medan maten lagades. Smaken var förövrigt Fossil Fuel och jag behöver nog egentligen inte påpeka att den var god.
Väldigt, väldigt god.

En alldeles utmärkt avslutning på en väldigt trevlig dag med andra ord.

Inga kommentarer: