torsdag 20 september 2007

Tiden

Tar vi verkligen tillvara på den tid vi har? Eller slösar vi den bara på saker vi anser vara ganska okej?
Är det slöseri att sitta hemma en kväll och se på film i sin sköna ensamhet? Måste man alltid umgås med människor? Är det slöseri med tiden man har att inte göra någonting speciellt? Måste vi planera in så att all tid läggs på saker som är viktiga? Vad är viktigt?

Jag var hos morfar i helgen, det var hans 80års dag. Han såg verkligen gammal ut. Han är fortfarande pigg, men gammal. Jag funderar på om han tycker att han gjort allting han ville göra eller om tiden gott för fort och han inte tyckt sig hinna.

Sedan igår, skickade Jonas mig en dikt som han skrivit. En riktigt bra dikt, om tiden.
Är det livet som försöker säga mig något om hur jag lever eller var det bara en ren slump?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja morfar är gamal men han är ju som du sa pigg för att vara gamal.
Jag tror att han blev jätteglad där du kom på hans födelsedag.

xoxo
millan