fredag 21 september 2007

Beroende

Jag har ett beroende. Det är inte alkohol, knark eller socker. Det är inte väskor och inte skor, även om jag älskar mina väskor och skor.

Det är ett beroende av modemagasin. Jag älskar att öppna en ny tidning.
De står där så blänkande och nya i affären. Jag kan inte motstå.
Måste. Ha. En. Ny. Modetidning.

Igår kväll vid klockan nio längtade jag så mycket efter en ny tidning att jag nära nog sprang till affären innan de stängde. Behärskade mig som tur var i sista stund.
Idag skulle jag till affären på andra ärenden.

Men syster betryggande i telefonen lyckades jag komma därifrån med en tidning, även om jag måste erkänna att jag gick tillbaka för att ta med två andra tidningar också. En tidning idag sa syster.

Imorgon köper jag de andra två.
Var så säker.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är alla slavar under någon last. Och vore vi inte det, vore vi slavar under vårt förnuft. Eller nåt sånt.

Anonym sa...

Jag säger det igen köp bara EN tidning. Sen kan du köpa en senare och då menar jag inte dagen efter utan kanske två-tre eller oxå fyra dagar senare.
xoxo
Millan

Anonym sa...

Hallå kan du inte skriva lite i din blogg nu då??
Nu när jag för engångsskull läser den aså skriver du ingenting.
xoxo
ps jag vet att min stavning är sämst.ds

Anonym sa...

Faktum är att jag förstår dig - det är härligt att öppna en ny trycksak. Lukten, känslan... Fast för mig kan det vara vilken ny trycksak som helst och är förmodligen någon sorts yrkesskada :-)

Kram!
/Mamma

Anonym sa...

Yrkesskada?? Sjukdom är väl ett bättre ord LMFAO!!!!!

/pappa Micke