måndag 11 februari 2008

I kontrast

Satt just och målade naglarna i min nya rosa-röda färg.
Kan tyckas som ointressant vetande kanske.

Dessutom har jag inhandlat rosa och röda-gula tulpaner i det vackra vårvädret idag.
Inte heller det kan tyckas vidare intressant.

Så vad kan då kontentan av det hela vara?
Jo att visst bli livet lite enklare, eller i alla fall roligare, om man har färg runt sig?
Speciellt med ett par rosa naglar.

Och ja just det, glasen jag inhandlade i Stockholm i helgen var inte alls av glas eller porslin de var av plast. Men de är gröna, underbara och nu dessutom perfekta för fest!

1 kommentar:

Anonym sa...

Plast är bra, inte lika bräckligt som glas, eller porslin med, för den delen. Eller som mitt hjärta, men det är en annan historia.

Och ja, livet blir lite uthärdligare om man har färg omkring sig. Åtminstone om man jobbar på mitt kneg, vitt och tråkigt. Då är det bra att man har... uhm... ingenting, som absolut inte sätter färg på tillvaron. :O