lördag 5 september 2009

Rapport från Piteå

Detta är mina reflektioner över min tid i Piteå, so far.

Stan må vara liten men vilse kan man gå i alla fall.
Hur man vet att Piteå är litet? Åhlens har just nu 30% på allt för de ska lägga ner helt här.
Dessutom finns det ingen riktigt sportbar i hela stan.

Max är fortfarande äckligt. Men nu vet jag att det är dressingen som är det jag inte alls klarar av.
Vandrarhem kan vara läskiga, speciellt om det är ett gammalt sjukhus (med läskiga bilder och tidningsurklipp på väggarna) och om det bor underliga människor där. Dessutom är det fasligt dyrt. Men det är bara att inte tänka på det... än.

Klassen består av många fina människor. Kurserna har kommit igång nu. Trist att jag missade större delen av nollningen. Och det är fest mest hela tiden. Så Jonas du behöver inte oroa dig för mig. ;)

Min cykel är dret ful; röd, rostig och sadeln är så långt ifrån hel man kan komma. Men oj vad jag tycker om den. Röda faran, speciellt när jag är lite sen.

Jag kallas för Vitryssland av vissa numera. Tänk vad många det är som hakar upp sig på min c-uppsatsämne. :D

Vädret är bra. Till skillnad från vad alla anser så är det noll skillnad mot hemma. Än så länge.
Jag har i alla fall bokat flygbiljett hem för jul, bara för säkerhetsskull, har hört att de kan komma att ta slut. Och jag ville INTE åka buss eller tåg om jag kan undgå.

Allt detta kan naturligtvis ändras, det är jag fullt medveten om.

Men om jag kommer erkänna det eller inte det återstår att se.

3 kommentarer:

Camilla sa...

HAHAH tror jag dör for real, röda faran haha sanna du tar livet av mig :D

Jobbigt med vandrarhemmet med det är kanske bättre än ett stall? ;)

puss på dig söta syster :)

Camilla sa...

Förresten du vet att det står att du är student i ÖREBRO va? och det är alldeles på tok för långt söder ut ;)
Puss <3

Jonas sa...

Du tror inte att det går hundspann från pite till V-ås då? ;)