söndag 31 maj 2009

Morsdag

Vi har städat korridoren. Jag glömde nästan gratta mamma på morsdag.
Vi ska laga middag till henne och familjen på söndag. Det är vår present.
Syster hade gjort ett kort. Jag bloggar.



Min mamma är vacker.
Det bästa jag som jag alltid tyckt är att se på när mamma gör i ordning sig för att gå på fest.
Hennes Parfym, Smink och hur hon väljer Skor och vet precis vilket Halsband hon ska ha.
Det är nog mamma som gjort att jag är så kläd- och sko-tokig som jag nog faktiskt är.
Jag har alltid velat vara lika vacker som min mor.

I mammas värld har vi alltid fått bli det vi ville. Pyssla med det vi ville. Hon har alltid hjälpt oss. Hon är en curling-mamma min mor. På gott och ont. Mamma läste för ett tag sen högt från en tidning där det stod: "80-talister tar med sin mamma på jobbintervjun" Okej, riktigt så illa är det kanske inte. Men nog ringer jag henne när diverse stora och små beslut ska fattas. Kanske för att få råd. Kanske bara få bekräftelse på att jag gör rätt.

För att inte göra detta inlägg mer blödigt än nödvändigt.
Grattis på morsdag mamma. Vi älskar dig.
xx

Inga kommentarer: