torsdag 14 maj 2009

Biomys

Ikväll tog jag paus från pluggandet och förkylningen. Jag och två av mina sambos var på bio.

Det blev änglar och demoner. Planerna bestämdes inte helt förrän ca en timme innan den skulle börja men biljetter fanns så det var inga problem.

Så till filmen. Alla tre gav den bra betyg. Det sas bland annat att det alltid hände saker och det blev aldrig tråkigt. Dessutom är Ewan McGregor alltid snygg. Jag minns inte så mycket av da vinci koden man tydligen var denna bättre.

Vissa delar kunde förstås förutses, även då jag inte minns boken speciellt väl, därför kan jag inte heller uttala mig om hur mycket de hade ändrat från boken. Men fortfarande en helt klart godkänd film. Gillades förra gillas denna också skulle jag tro.

Sen blev det promenad hem eftersom nästa buss kom 50min senare. Det tar 30 min att gå.

1 kommentar:

Jonas sa...

Alltså hur i h*lvete kan dina polare tycka att änglar och demoner var bättre än Davinci koden! =). Den här filmen hade ju platt handling och inte alls lika många mysterium som första.. För mig var den en besvikelse.