torsdag 19 juni 2008

"Men du har inga hål alls" sa han besviket

Har jag nämnt att jag hatar att gå till tandläkaren?

Man tycker ju att man borde lärt sig efter att man haft tandställning i ett år med ytterligare ett års efterarbete. Men icke.

Och jag skyller allting på en sat-tant som hade sönder halva mitt tandkött. Såg ut som en massaker. Sedan slipade hon mina tänder vita och fina som en kompensation men vad hjälpte det när munnen redan ömmade. Behöver jag säga att jag var arg som ett bi?

Så nu har jag i alla fall bytt tandläkare. Var där igår. Livrädd blev jag. Gubben ser ut som 80+. Men bra var han. Om man räknar bort den lilla petitessen att han borstade sönder mitt tandkött (Mitt fel men det hör inte hit) var öm hela dagen. Och för det fick man betala 420kr.

Det är ändå ett ganska underligt sätt att spendera sina pengarna på tycker jag.
Men jag fick ju i alla fall en tandborste.

Inga kommentarer: