torsdag 22 november 2007

Rastlöshetens under

Borde egentligen lägga mig, jo jag vet ska upp till lektion imorgon.

Problemet är att jag egentligen inte är trött, bara rastlös.
Jag vandrar omkring i lägenheten, snubblar över dammsugaren som lämnats framme, stöter i strykbrädan. Lyfter lite på den vikta tvätten här, spolar lite vatten i stekpannan där men ids inte riktigt ta tag i något och slutföra projektet. Man kan nog säga att jag har en hel massa havereradeprojekt i mitt tidrum. Vadå? Skadad av min utbildning? Jag?

Så nu sitter jag är vid min älskade dator. Startade iTunes, musik gör ofta livet mycket lättare. Det är ett faktum, tycker att någon borde göra en riktigt vetenskapligrapport på det. Jag kan frivilligt ställa upp. Nej alltså inte att skriva och forska det skulle jag inte ha ork eller disciplin till att slutföra, men lyssna på musik, jajemän inga problem.

Så det säger vi.
Du skriver rapporten och jag tar med musiken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det fina med musik, är att man kan göra så mycket medan man lyssnar på det. Som att skriva urtråkiga rapporter. Eller laga mat. Eller städa. Usch, vad användbar musik är! :)

Anonym sa...

Kan du inte ta och uppdatera här lite oftare, jag vill ju hänga med i vad som sker i ditt liv? :)