fredag 15 juni 2007

drömmar

En halvtimme kvar på jobbet, sen ska jag shoppa.

Jag jobbar precis vid tågstationen i staden och hör därför svagt i bakgrunden utropen om tåg som inkommer och avgår. Och nu när jag inte har mer att göra för dagen kan man inte annat än att drömma sig bort.

Tänk att sätta sig på ett tåg och kunna åka precis var man vill. Då skulle jag åka någonstans varmt med vatten som är badvänligt varmt.
För på senare tid har man blivit lite av en. Badkruka.
Ett ställe där man inte hade telefoner men där det fortfarande finns många olika saker att göra så man aldrig får tråkigt.
Det är nog inte resan istort som jag längtar efter utan att inte behöva tänka på något utan bara andas och finnas till.

Just nu är det inte alls så, och då har jag ändå haft ledigt i två veckor. Dock har dessa veckor används till att plugga till omtentan som är nästa tisdag. Dessutom ska jag skriva omtentor i augusti. Kan inte påstå att detta kommer bli det lugna och sköna sommarlovet jag hade hoppats på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den bästa känslan kan eventuellt vara att sätta sig på ett tåg, utan någon som helst destination. Bara låta tåget ta en till vilken plats som än känns behaglig för ögonblicket.

Synd bara att man aldrig har råd och tid till det. Men nån gång, nån gång. :)

Susanna sa...

Ja hör av dig så ses vi där. :)