lördag 24 april 2010

Ja just ja


Det blev ingen resa till USA.
När planen väl började lyfta hade stora delar av vår resa redan försvunnit.
Så vi bokade av. Och hoppas på att kunna göra den senare.

Istället packade hela familjen in sig i bilen och for upp till Norrland.
Syster och mamma var glada åt att komma iväg och båda gillar Norrland och mamma ville se min lägenhet igen.
Pappa som aldrig varit så här högt upp var inte fult så nöjd. Igår pratade han bara om Bjärven.
Hela vägen upp från Piteå till Haparanda. Och det ska ni veta, är en bit.
Men nu har han varit längre norrut än han någonsin varit tidigare.

Själv satt jag mig i bilen och for upp med mixade känslor.
Jag ville vara kvar hos mamma och pappa. Eller ja helst ville jag ju åka utomlands.
Jag ville inte komma tillbaka en vecka tidigare. Det har jag inte planerat och fixat för.
Dessutom har jag en flygbiljett inbokad nästa måndag. Som inte kommer bli använd och inte kan bokas av. Så om någon vill komma upp och hälsa på så finns det en biljett åt ena hållet, bara att byta namn på den...
Men samtidigt missar jag inte lika många föreläsningar och får inte lika mycket rest.
Och jag ska träffa mina favorit-tjejer igen. Det har jag längtat efter så det vet jag kommer bli bra.

Inga kommentarer: