fredag 24 april 2009

Bussresa och rondeller

Idag på eftermiddagen när jag var som tröttast på att plugga bestämde jag mig för att gå in till stan och handla lite saker jag behövde.
Sagt och gjort. När jag handlat det jag skulle bestämde jag mig för att ta ica på en gång. Och ja jag kanske bestämde mig för att åka buss hem. Dels för att jag hade noll lust att gå hem med en ganska tung påse och dels för att jag inte tror att bland annat mjölken och glassen skulle mått så bra i solen.

Men fundering är nu denna: Om det är så fullt i bussen så hälften måste stå. Och man man nu tar på en barnvagn för mycket. Måste verkligen alla busschaufförer köra som galningar speciellt i rondeller? Njuter de av detta eller är det bara konstant stressade även om de förovanligheten är i tid?

Inga kommentarer: