söndag 2 mars 2008

Igår

åkte hon hem, min syster. Efter att ha varit här sen i onsdags. Tänkte blogga tidigare men det fanns helt enkelt inte tid. Det var fullt upp.


Vi shoppade (x2) dels på Marieberg och dels i stan.
Min syster bakade (x2) kladdkakor. Hon har en hel bok med olika recept. Det är ju inte konstigt att man ser ut som man gör.

Vi har sett film. Vi har ätit och vi har promenerat (mestadels för att kunna äta ännu mer utan att få dåligt samvete). En hel del tid gick åt till att studera och resonerat runt tutt-tejpen jag fick av Elle. Men framför allt har vi pratat en massa strunt. larvat oss och skrattat.

Och det har varit trevligt, tro mig, men gud va skönt det var, om en tomt, när jag blev ensam igen. För prata det kan hon min syster. Hela tiden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kladdkaka är gott, men onyttigt. Tänk på allt socker och liknande skit som de består av, kan inte vara nyttigt för blodådrorna. Men, man lever ju bara en gång... Och det är ju inte var dag man träffar någon som faktiskt ids ta sig tid att slänga ihop en kladdig kaka.

Susanna sa...

Nej nyttigt är det inte även om det var en relativt mager kladdkaka med lime hon svängde ihop. Den andra ska erkännas att hon tog hem nästan hela men jag fick smaka. :D Helt klart tur att hon inte bor här oftare skulle bli farligt då.

Anonym sa...

Kära sister. Nu tycker ja ga inte att du ska sätta dig på så höga hästar med det där om att prata, man kan ju säga att du är ganska bra på att prata själv i telefonen. Jag gillar att prata irl.... På tal om kladdkaka så må det vara onyttigt med rysligt gott :D

Aja nu har jag läst din bloig iaf så nu behöver du inte säga till mig om de mer :P

You know you love me xoxo